luni, 16 februarie 2015

Cristina ONOIU : Nu-mi lua iubirea

BINECUVANTAREA DOMNULUI SA FIE PESTE NOI TOTI...SI RUGACIUNILE TUTUROR SFINTILOR SA NE AJUTE...



Nu-mi lua gândul de-a încerca să Te iubesc,
Nu-mi lua pocăinţa, speranţa ce-mi dă putere să trăiesc,
Nu-mi lua iubirea pentru cei din jurul meu,
Nu-mi lua nădejdea, lumina ce licăre mereu.
Nu-mi lua gândul de-a încerca să Te iubesc,
Nu-mi lua nădejdea de-a încerca să nu-Ţi greşesc,
Nu mă lăsa să cad, să uit tot ce-i frumos,
Nu-mi lua ce am mai drag, mai scump, mai luminos.
Ia-mi tot ce vrei, numai iubirea nu mi-o lua,
E ceea ce mă ţine pe pământ, şi mă ridică spre slava Ta.
Fără dragoste sunt nimic, nu exist, nu trăiesc,
Tu, Doamne, eşti TOTUL şi m-ai învăţat să iubesc.
Du-mă pe Cărarea cea Sfântă a Împărăţiei Cereşti,
Pentru că doar acolo cu Tine, voi şti ce înseamnă să trăieşti,
Doar cu Tine în suflet, voi şti ce este iubirea,
Şi doar iubind pe pământ, voi găsi fericirea.
Nicicând nu voi putea să-ţi mulţumesc îndeajuns,
Că m-ai chemat şi că mă iubeşti nespus,
Că mi-ai dat în suflet pacea şi iubirea,
Te iubesc, Doamne, TU EŞTI FERICIREA.

miercuri, 11 februarie 2015

FEMEIA CANANEIANCA – CREDINTA, STARUINTA SI INTELEPCIUNE

BINECUVANTAREA DOMNULUI SA FIE PESTE NOI TOTI...SI RUGACIUNILE TUTUROR SFINTILOR SA NE AJUTE...


  • Vindecarea fiicei femeii cananeence este una din minunile lui Iisus, consemnată în Evanghelia după Matei (15:21-28) și în cea după Marcu (7:24-30).[1][2]
    Potrivit evangheliilor, pe când se afla în părțile Tirului și ale Sidonului, Iisus a vindecat-o pe fiica unei femei păgâne, originare din Canaan sau din Fenicia Siriei.
    Femeia cananeeancă a venit la Iisus, strigând: "Doamne, Fiu al lui David, fie-ți milă de mine! Fiica mea este posedată de demon și se chinuie teribil."
    Iisus nu i-a adresat niciun cuvânt. Așa că ucenicii lui au venit la el și l-au rugat: "Alung-o de aici pentru că strigă în continuu în urma noastră."
    El a răspuns: "Eu am fost trimis numai către oile cele pierdute ale casei lui Israel."
    Femeia a venit și a îngenuncheat la picioarele lui. "Doamne, ajută-mă!" a spus ea.
    El a răspuns: "Nu este drept să iei pâinea copiilor și s-o arunci câinilor."
    "Așa este, Doamne", a spus ea. "Dar și câinii mănâncă din fărâmiturile care cad de la masa stăpânilor lor."
    Atunci Iisus i-a spus ei:
    "O, femeie, mare este credința ta! Fie ție după cum voiești."
    Și fiica ei s-a vindecat chiar în ceasul acela.




    Evanghelia de astazi ne relateaza ca intr-o zi Mantuitorul Iisus Hristos a venit sa propovaduiasca in partile Tirului si ale Sidonului, iar aici a intalnit o femeie cananeianca ce I-a strigat cu durere: „Miluieste-ma, Doamne, Fiul lui David! Fiica mea este rau chinuita de demon”. Avea o fiica demonizata. Domnul insa, ca si cum nu ar fi auzit-o, nu i-a raspuns niciun cuvant, asa incat ucenicii au simtit nevoia sa intervina, mijlocind la invatatorul lor: „Miluieste-o, Doamne, ca striga in urma noastra!”

    Ei bine, spre uimirea ucenicilor si a noastra, Hristos a dat atunci un raspuns cat se poate de surprinzator: „Nu sunt trimis decat numai pentru oile cele pierdute ale Casei lui Israel!…” Adica…, a fost trimis doar pentru evrei!…



    Sa fie oare chiar asa? Nu, ci Iisus Hristos a venit in lume pentru intreg neamul omenesc, nu numai pentru evrei, greci, rusi, sau mai stiu eu care altii se pretind alesi in chip special de Dumnezeu. El S-a intrupat pentru toti oamenii deopotriva, indiferent de neam ori rasa: deci si pentru romani, si pentru tigani, si pentru africani, si pentru australieni, pentru toti. De ce, atunci, a raspuns asa?! Ei bine, raspunzand astfel, Hristos nu a facut decat sa evidentieze mentalitatea iudeilor din vremea aceea, care se asteptau ca Mesia sa vina numai pentru ei, in timp ce pe ceilalti ii considerau „spurcati” si deci nedemni de chemarea sfanta la mantuire. Dupa ce a adus in discutie aceasta conceptie egoista insa, Domnul a demontat-o intr-un mod care nu a mai lasat loc la niciun comentariu in mintea celor ce au fost martori minunii de astazi. Vom vedea mai jos!



    Auzind femeia afirmatia aceasta, care de altfel ii era cunoscuta, si intuind universalitatea misiunii lui Hristos, a insistat si, apropiindu-se, L-a rugat: „Doamne, ajuta-ma”. Si atunci Domnul ne mai uimeste o data… Dupa ce „a ignorat-o”, prefacandu-Se ca nu o ia in seama, preluand aceeasi mentalitate a iudeilor o numeste „caine”: „nu este bine sa iei painea copiilor si s-o arunci cainilor”. Si aceasta nu pentru ca asa o considera El, ci pentru a sublinia acelasi dispret al „celor alesi” fata de neiudei, mentalitate pe care, de asemenea o va respinge prin ceea ce a urmat.

    De retinut ca Domnul nu a vorbit de la Sine; nu Si-a exprimat propriul crez, ci a dat glas acelei mentalitati potrivit careia toti cei care nu faceau parte din poporul ales erau considerati spurcati si, pentru aceasta, erau numiti „caini“.



    Toate aceste afirmatii si cuvinte, aparent scandaloase si jignitoare, nu vor decat sa evidentieze o mentalitate egoista, dispretuitoare si, pentru aceasta, nedreapta, care insa va face sa straluceasca si mai mult credinta si staruinta acestei femei, ce nu se lasa impresionata de conceptia condamnabila a iudeilor, potrivit careia cananeienii nu puteau spera nicio clipa la Mesia. Ea nu se lasa intimidata, ci staruie si da Mantuitorului un raspuns care arata ca nu era numai credincioasa, ci si inteleapta: „Da, Doamne, dar si cainii mananca din faramiturile care cad de la masa stapanilor”.

    Vedeti ce inteleapta a fost femeia? Ea nu s-a lasat cuprinsa de orgoliul ranit al omului jignit; stia foarte bine care era crezul iudeilor despre cananeieni. Nu s-a simtit izgonita si respinsa. A simtit ce?… Sa staruiasca; sa insiste, rugandu-L iar: „Doamne, ajuta-ma”, in ciuda dispretului iudeilor aflati de fata. „Ajuta-ma!”… cu disperarea si cu dragostea pe care numai o mama o poate simti fata de propriul copil.



    Ei bine, atat de impresionat a fost Hristos de credinta, staruinta si intelepciunea acestei femei, precum si de faptul ca nu s-a suparat si ca nu s-a simtit jignita, incat i-a spus: „O, femeie, mare este credinta ta! Fie tie dupa cum voiesti!“ Si mai adauga evanghelia ca „s-a tamaduit fiica ei in chiar ceasul acela”.

    Aceasta este pericopa evanghelica de astazi si cred ca invatamintele ce se impun sunt usor de desprins de fiecare dintre noi. Si noi putem fi uneori femeia aceasta care a alergat dupa Iisus. Cati nu avem de cerut de la El: fie indreptarea unui copil care nu ne mai asculta, fie reintoarcerea cu dragoste a sotului sau a sotiei in familie, fie inteleptirea unui vecin care ne muta hoteste hotarul, fie imblanzirea dusmanului care ne ponegreste ori ne barfeste, sau mai stiu eu ce alte situatii ne pot aduce in viata in postura femeii cananeience.



    Ce oare L-a determinat pe Hristos s-o laude in cele din urma pe aceasta: „0, femeie, mare este credinta ta” si ce anume ar trebui sa invatam noi de la ea? Ei bine, trei lucruri cred ca ar trebui sa ravnim la aceasta pagana, socotita prea usor de „poporul ales” caine: credinta ei, desi mentalitatea vremii ii era potrivnica, staruinta, in pofida „ignorarii” si „jignirii” cu care a fost tratata aparent pana si de Hristos, si intelepciunea, cu care pana la urma ne-a cucerit pe toti. Ea isi va fi zis, in simplitatea ei, dar cu intuitia omului care se agata plin de speranta de orice simte ca i-ar putea aduce implinirea rugaciunii: „Nu-i adevarat, acest Mesia pe care eu L-am vazut ca invata atat de intelept si de puternic trebuie sa fi fost trimis si pentru mine si pentru poporul meu. Daca este Dumnezeu, trebuie sa fie si al nostru, al tuturor, pentru ca nu putem avea fiecare Dumnezeul sau.”



    Staruinta!... Sunt intre noi oameni credinciosi care, daca nu li s-a implinit astazi rugaciunea, maine nu se mai roaga… Pai, daca nu s-a implinit?… A venit cineva cu pomelnic la altar si a platit rugaciuni. Si, daca a vazut ca nu i s-a implinit „rugaciunea”, dupa aceea a venit si i-a cerut banii inapoi, pentru ca nu i-a fost ascultata cererea, ca si cum ar fi fost vorba de nelivrarea unui simplu „produs” achitat. Ei bine, femeia de astazi nu a facut asa! A insistat. A staruit. Si o sa va mai spun ceva: cred ca Hristos a acceptat sa intre pentru cateva momente in jocul mentalitatii evreilor si pentru a-i incerca staruinta si credinta acestei femei. Sa vada, isi iubeste indeajuns de mult fiica, ori se va supara si va pune mai presus de dragostea ei de mama orgoliul ranit de „jignirea” cu care, de altfel, ar fi trebuit sa fi fost deja familiarizata?



    Sunt intre noi oameni care ar dori sa „negocieze” cu Dumnezeu, eventual de pe pozitii egale! Oameni care, daca au avut intr-o zi ghinion si s-a intamplat sa nu fie serviti cum se cuvine de doamna de la lumanari, ori parintele a fost prea ocupat sau insuficient de dispus sa-i asculte si nu le-a citit rugaciunea cand au vrut ei, au facut stanga imprejur, le-au intors spatele, au plecat si pe la biserica nu au mai dat.

    Ce face femeia de astazi? Ea staruie. Nici gand sa se simta jignita! Ea nu stie ce este acela orgoliu, caci iubirea jertfelnica alunga mandria. Ea o tine una si buna: „Doamne, Te rog sa ma ajuti! Stiu ca poti, pentru ca esti Mesia, Te rog sa ma ajuti!” Si insistenta si staruinta ei L-au determinat pe Hristos sa-i implineasca rugaciunea in fata tuturor, chiar daca nu era din neamul ales al lui Israel.



    Intelepciunea!… A stiut sa raspunda intelept, nu obraznic, cum facem noi adeseori: suntem jigniti, jignim si noi; m-ai facut „caine”, ma voi razbuna pentru asta! Femeia raspunde cu o intelepciune care-L „cucereste” si pe Mantuitorul Hristos, dar si pe noi. Era inteleapta: „Da, Doamne, asa este, cum zici Tu, dar si cainii mananca din faramiturile ce cad de la masa stapanilor lor, si pentru aceasta Te rog, da-mi si mie o faramitura pentru copilul meu”...

    Iata, dragii mei, cate lucruri putem invata de la o pagana care, potrivit mentalitatii vremii, nici nu avea ce cauta in fata lui Iisus, caci acesta era crezul iudeilor despre cananeieni. Un „caine“! Un „gunoi”! Si totusi, aceasta femeie vine si ne indeamna pe noi astazi la credinta, staruinta si intelepciune, iar nu sa ne suparam atunci cand nu suntem ascultati de Dumnezeu, in prima faza nici ea n-a fost ascultata.

    Hristos parea ca n-o aude, pentru ca apoi, la atentionarea ucenicilor, sa spuna poporului ratacit in egoism si nationalism: “Nu, nu sunt trimis decat catre oile cele pierdute ale lui Israel; n-am nici o treaba cu cananeienii”, iar in cele din urma sa dea glas conceptiei absolut intolerabile a iudeilor despre pagani. Aceasta era mentalitatea, iar Hristos a reactionat astfel ca sa le arate iudeilor ca si El este din neamul lor si ca vine pe filiera Legii lor, pentru ca apoi sa poata aduce „deschiderea” necesara Legii, spre intelegerea si imbratisarea si a cananeienilor, si a samarinenilor, si a paganilor de tot felul, adica a intregului neam omenesc.



    Invatam, asadar, din evanghelia de astazi, cum sa ne comportam fata de Dumnezeu. Intelegem ca nu avem voie sa ne suparam pe El atunci cand nu ne asculta sau intarzie sa ne implineasca cererea, ci doar sa insistam. Nu avem voie sa ne simtim jigniti de faptul ca El pare a nu ne auzi. Noi doar sa staruim! Nu m-a ascultat astazi? Nu ma duc sa-i cer banii parintelui inapoi, ci voi inteti rugaciunea si ma voi ruga si maine si poimaine s.a.m.d., pentru ca s-ar putea ca Dumnezeu sa doreasca sa-mi incerce credinta, asa cum a incercat-o si pe a cananeiencii astazi. S-a prefacut ca nu o aude: „Ia sa vedem, staruie in credinta, sau pleaca si nu vrea sa Ma mai vada in veci!” Aceeasi atitudine sa o avem si noi fata de Dumnezeu, pentru ca El uneori ne incearca, dorind sa vada daca avem credinta, iar apoi daca aceasta este dublata si de rabdare si staruinta, ori este incununata si de intelepciune… Stim sa staruim? Sau doar sa cerem, ba inca ne lipseste si rabdarea de a astepta sa ni se implineasca rugaciunea? Suntem intelepti, sau ne suparam precum copiii si nu mai venim la biserica pentru ca nu m-a multumit atitudinea parintelui intr-o zi sau alta?…



    Sa-L rugam pe Dumnezeu, deci, sa ne dea si noua aceste virtuti ale femeii cananeience de astazi: credinta puternica, staruinta in rugaciune, dar si intelepciunea si puterea de a nu ne supara vreodata pe Dumnezeu sau pe oamenii din jurul nostru, ci sa le gasim totdeauna acestora scuze. Este o mare virtute sa le gasesti oamenilor scuze atunci cand ei nu si le cer. Sa te gandesti asa: „Poate ca a fost indispus vecinul si de aceea mi-a vorbit asa de glacial astazi.



    Poate ca a fost ocupat si de aceea nu a avut vreme si pentru mine prietenul meu. Poate ca m-a confundat, si de aceea mi-a vorbit asa de urat persoana aceea“. Scuze de tot felul, care pot mentine si sustine relatiile dintre noi, asa incat sa nu ne suparam neintelepteste unii pe altii. Sa ne scuzam si sa ne iertam unii pe altii, ca sa ramanem in comuniune si sa ne laude si pe noi Dumnezeu asa cum a laudat-o pe femeia cananeianca astazi: „Omule, sau femeie, mare este credinta ta. Fie tie dupa cum voiesti”
    va rog sa ascultati cu sonorul mai tare

    SURSA ARTĂ SI RELIGIE

  • marți, 10 februarie 2015

    DESPRE VALENTINE’S DAY

    BINECUVANTAREA DOMNULUI SA FIE PESTE NOI TOTI...SI RUGACIUNILE TUTUROR SFINTILOR SA NE AJUTE...

                 CUVÂNT CĂTRE CREŞTINII ORTODOCŞI
                               DESPRE VALENTINE’S DAY


                            Moto: „Am început să importăm „sărbători“
    care constituie acordul dat de către autorităţile civile tinerilor de a
    se desfrâna, fără a se teme de nimic. Ce altceva este „Valentine’s
    Day“ decât un îndemn la desfrâu?“ (Părintele Arsenie Boca).

                                                                                              Preot Ioan
                                Iubiţi credincioşi,

          Zeul îndrăgostiţilor este Cupidon (în latină cupidon = dorinţă). În
    mitologia romană Cupidon era fiul zeiţei iubirii, Venus. Conform
    miturilor, oricine era lovit de săgeata lui Cupidon, se îndrăgostea de
    prima persoană care-i ieşea în cale. Corespondentul lui Cupidon în
    mitologia greacă este Eros, zeul iubirii. Se spunea adesea despre
    Cupidon că este un şmecher, un glumeţ răutăcios, care se plimbă şi înfige
    săgeţile iubirii în inimile oamenilor şi în zei, astfel făcându-i să se
    îndrăgostească.
    Odată cu mult dorita libertate obţinută prin revoluţia din 1989 a
    apărut şi o sărbătoare de import, Valentine’s day, „ziua îndrăgostiţilor“
    (sau ziua iubăreţilor cum îi mai spun unii), în care se dăruiesc
    bomboane, ciocolată, flori şi felicitări celor pe care îi iubim. Aceste
    lucruri se fac în onoarea lui Valentin. Dar cine este acest Valentin?
    Haideţi să lămurim lucrurile pe îndelete.

                              Ce înseamnă sărbătoare?

              Cuvântul a sărbători provine din limba latină şi înseamnă a ţine
    festivităţi în onoarea unui eveniment special. Sărbătoare înseamnă o zi
    sfântă, o zi în care oamenii îi mulţumesc şi-l slăvesc pe Dumnezeu. De
    sărbători (cruce roşie în calendar) oamenii n-ar trebui să muncească.
    Sărbătorile pot fi de mai multe feluri: religioase, naţionale sau personale.
    Cu mii de ani în urmă, oamenii au considerat ziua de naştere ca o zi
    importantă şi mai credeau că de ziua naşterii persoana respectivă poate fi
    ajutată de spiritele bune, sau rănită de spiritele rele. Aşadar, când o
    persoană îşi sărbătorea ziua de naştere, rudele şi prietenii apropiaţi se
    adunau pentru a-l proteja, şi astfel au început petrecerile cu ocazia zilei
    de naştere.

                              Valentine’s Day - o controversă...
                                      Ce ne spun izvoarele?

                   Cea mai mare parte a istoricilor cred că sărbătoarea Sfântului
    Valentin poate fi asociată în Italia cu lupercaliile romane. Lupercaliile
    erau sărbători anuale celebrate la 15 februarie în onoarea lui Lupercus,
    zeul fecundităţii şi totodată zeul turmelor şi al ciobanilor sau în onoarea
    lui „Lupus“ adică Lup, fiindcă se ştie bine că Romulus şi Remus,
    faimoşii conducători ai Romei au supravieţuit datorită laptelui de
    lupoaică. Aceste sărbători marcau ziua primăverii în vechea Romă. Cu
    această ocazie se organiza un fel de loterie a dragostei. Aceasta consta în
    tragerea la sorţi de numelor de fete şi băieţi, care deveneau cupluri ce
    aveau să iasă împreună tot restul anului. Valentin vine probabil din
    latinescul „valens“ care înseamnă „plin de vigoare“. În Italia această
    sărbătoare ia forma „Festivalului primăverii“ şi este celebrată în aer
    liber. Tinerii se întâlnesc în parcuri unde ascultă muzică şi citesc poezii.
    Acesta este de fapt un obicei de care nu-şi aminteşte aproape nimeni. În
    oraşul Torino îndrăgostiţii obişnuiau să-şi anuţe logodna în ziua de
    Sfântul Valentin.
               În Europa medievală, oamenii credeau că 14 februarie este ziua
    în care păsările îşi aleg partenerii. De aici termenul de porumbei pentru
    cei ce îşi fac cadouri cu ocazia acestei sărbători.
                În Austria, există unele obiceiuri de curtare care ar putea fi
    asociate cu sărbătoarea Sfântului Valentin. Se obişnuieşte ca la 14
    februarie tinerii să se prezinte în faţa iubitei cu un buchet de flori.
                În Marea Britanie, sărbătoarea a devenit foarte populară
    începând cu secolul XVII. Cea mai veche felicitare de Valentine’s Day
    cunoscută este un poem trimis de Charles Duke soţiei sale în timp ce ea
    se afla închisă în Turnul Londrei, în anul 1415. Fiecare provincie are
    propriile ei obiceiuri şi pe măsură ce ziua se apropie, revistele încep să
    publice poezioare potrivite cu ocazia.
               În Danemarca, felicitarea este numită „felicitarea îndrăgostiţilor“
    este transparentă, şi dacă o ţii în lumină vezi imaginea romantică a unor
    iubiţi.
                  În Franţa, obiceiul este ca persoanele necăsătorite să intre în casă
    stând faţă în faţă, de o parte şi de alta a unei ferestre şi să se strige. Tot în
    Franţa felicitări elegante numite „cartes d'aminties“ sunt împărţite şi
    prietenilor nu numai partenerilor.
                  În Germania, tânărul îndrăgostit îi duce flori iubitei cu ocazia
    zilei Sfântul Valentin.
                  În Scoţia, ziua îndrăgostiţilor se sărbătoreşte printr-un festival. La
    acesta participă un număr egal de tineri şi tinere care sunt singuri. Toată
    lumea scrie pe bilete un nume, apoi biletele sunt puse în două pălării.
    Fiecare trebuie să extragă din pălărie un bilet. Se formează astfel cupluri
    şi la sfârşitul festivalului se pot celebra chiar căsătorii. Potrivit Greeting
    Card Association, aproape un miliard de felicitări sunt trimise anual de
    Valentine’s Day făcând din aceasta cea de-a doua sărbătoare ca
    importanţă a anului (aproape 2,6 miliarde de felicitări sunt trimise de
    Crăciun). Aproximativ 85% dintre acestea sunt cumpărate de femei.
                    În Australia, în timpul goanei după aur, minerii, proaspăt
    îmbogăţiţi de pe urma minelor Ballarat, erau dispuşi să plătească bani
    mulţi pentru felicitări mai elaborate. Cele mai extravagante erau
    confecţionate din satin, parfumate, ornate cu flori, cu scoici colorate. Ele
    aveau ataşate şi false păsărele cântătoare. Totul era pus frumos într-o
    cutie şi aceasta era considerată cadoul cel mai scump şi cel mai la modă.
                    În America, Valentine’s Day se celebrează de la începutul anilor
    1700, iar în 1840, Esther A. Howland a vândut primele felicitări produse
    în masă. De-a lungul timpului au circulat mai multe tipuri de felicitări
    pentru sărbătoarea Sfântului Valentin. Multe din acestea nu se încadrau
    în spiritul romantic al sărbătorii, din contră, erau de o cruzime şi o
    răutate greu de imaginat. Mai exista un soi de felicitări de prost gust care
    conţineau injurii şi erau trimise fostelor iubite (foştilor iubiţi) sau altor
    persoane pe care expeditorul voia să se răzbune. Unele felicitări erau
    confecţionate din hârtie decorată cu scoici, conuri de brad, fructe uscate
    şi tot felul de seminţe. Culmea, pe unele erau ataşate chiar alge sau flori
    uscate şi prinse cu o sfoară de felicitare, astfel încât, dacă o agăţai
    undeva dădea impresia de tridimensional.

                              Tradiţii legate de sărbătoarea
                                         Sfântului Valentin

               ► În evul mediu tinerii extrăgeau dintr-un bol bileţele şi astfel
    aflau cine este partenerul lor de Sfântul Valentin. Biletele pe care le
    extrăgeau erau purtate pe reverul hainei timp de o săptămână. În unele
    ţări femeia primea de la bărbat un articol de îmbrăcăminte. Dacă îl
    păstra, înseamna că îl accepta ca soţ (s u p e r s t i ţ i i !!!).
                ► O credinţă populară românească zice că dacă o femeie vede o
    rândunică zburând pe deasupra capului ei în ziua Sfântului Valentin,
    înseamnă că o să se mărite cu un marinar. Dacă vede o vrabie, se va
    căsători cu un soldat şi va fi fericită. Dacă vede un cintezoi se va mărita
    cu un milionar (s u p e r s t i ţ i i !!!).
                 ► O altă credinţă populară spune că trebuie să te gândeşti la 5-6
    băieţi cu care ai vrea să te măriţi şi să răsuceşti codiţa unui măr în timp
    ce le rosteşti pe rând numele. Te vei căsători cu persoana al cărei nume îl
    rosteai atunci când s-a rupt codiţa mărului (s u p e r s t i ţ i i !!!).
                 ► Alege o păpădie cu puf, ţine ochii închişi şi suflă în ea. Apoi
    deschide-i şi vezi dacă a mai rămas vreun puf. Numără firele şi atâţia
    copii vei face (s u p e r s t i ţ i i !!!).
                  ► În Ţara Galilor copiii se costumau în adulţi şi mergeau din uşă
    în uşă cântând. Îndrăgostiţii împărţeau copiilor linguri din lemn. Acestea
    erau decorate cu inimioare şi chei. Mesajul decoraţiunii era „deschidemi
    inima!“ (s u p e r s t i ţ i i !!!).

                             Grădina Sfântului Valentin

    Potrivit tradiţiei, de ziua Sfântului Valentin se oferă flori iubitelor.
    Este bine cunoscut limbajul florilor. Iată câteva exemple:
    brânduşa înseamnă „mi-e teamă de tine“;
    dalia - „recunoştinţă;
    gladiola înseamnă „vreau să-ţi dau întâlnire“;
    hortensia vrea să spună „eşti capricioasă, prea exigentă;
    irisul declară „dragoste“;
    liliacul nou - „prietenie“;
    crinul transmite „sentimente pure“;
    garoafa albă semnifică „fidelitate“,
    garoafa galbenă - „exigenţa“,

    garoafa roz - „chiamă-mă,
    garoafa şatirată - „timiditate“,
    garoafa roşie - „dragoste înfocată;
    nufărul înseamnă „indiferenţă;
    orhideea semnifică „dragoste rafinată şi misterioasă;
    bujorul cel roşu sugerând cuvintele „vegheză asupra ta“;
    trandafirul alb înseamnă „puritate şi dragoste platonică;
    trandafirul roşu simbolizează „dragoste arzătoare, pasiune“;
    trandafirul galben - „prietenie şi iubire“;
    laleaua roşie înseamnă „declaraţie de iubire“.

                 Legende cu privire la viaţa Sfântului Valentin:

                 1. Una dintre ele ne spune că Valentin, era un preot care a trăit
    în jurul anului 270 d. Hr. în Roma. Acolo era un împărat cu numele de
    Claudius II Gothicus. Împăratul a descoperit că burlacii erau soldaţi
    mai buni decât cei căsătoriţi. Cu acest gând în minte, a dat un edict prin
    care a interzis căsătoria tinerilor pentru a întări baza militară. Valentin
    l-a sfidat pe împărat şi a căsătorit în secret tinere cupluri. Aflând
    împăratul Claudius II a dat ordin să fie omorât preotul Valentin care a
    nesocotit porunca sa.
                  2. O altă legendă spune că Valentin a fost un deţinut care s-a
    îndrăgostit de fata temnicerului său pe nume Asterius. Înainte de a fi
    trimis la moarte a scris el însuşi primul mesaj de „îndrăgostit“, o
    scrisoare de mărturisire a dragostei sale, semnată „Al tău, Valentin“,
    semnătură încă folosită şi astăzi.
                  3. Într-o altă legendă se spune că acest Valentin ar fi fost
    episcop şi că sensibilizat de drama îndrăgostiţilor, îi căsătorea pe
    aceştia în secret. Împăratul Claudius a aflat de acest „prieten al
    îndrăgostiţilor“ şi a pus să fie arestat. Impresionat de credinţa
    episcopului, împăratul a încercat să-l convertească la credinţa în zeii
    romani, pentru a-l scăpa de execuţie. Episcopul Valentin a refuzat
    categoric să se închine zeilor, ba chiar a încercat să-l convertească el pe
    împărat la creştinism, deşi era conştient de consecinţe. Şi astfel
    episcopul Valentin a fost executat pe data de 14 februarie 270.
                 3. O altă poveste a Sfântului Valentin e legată de Roma antică.
    Datorită priceperii sale de a prepara medicamente plăcute la gust,
    Valentin a fost etichetat „medic gastronom”. Deoarece se ruga pentru
    sănătatea pacienţilor săi, Valentin a fost arestat de romani care îi
    „vânau“ pe toţi care credeau în HRISTOS. Înainte de a fi executat din
    cauza credinţei creştine, vindecătorul i-a scris unei fetiţe oarbe pe care
    o trata. Tradiţia spune că micuţa s-a vindecat prin minune şi a putut citi
    mesajul semnat „De la al tău, Valentin“. De atunci, mesajele de
    dragoste se încheie cu expresia „Al tău,.. “.
                  5. O altă versiune este cea pe care am auzit-o acum doi ani la
    radio Horion. În Germania, în perioada în care protestantismul câştiga
    teren în defavoarea catolicismului, a existat un preot catolic pe nume
    Valentin, care a oficiat o cununie necanonică. Dat în vileag, a intrat în
    conflict cu papalitatea şi a fost caterisit (nu mai avea voie să slujească
    ca preot). Pentru că a continuat să oficieze slujbe, a fost întemniţat.
    Acolo a fost vizitat de grupuri de credincioşi din parohia lui, care îl
    compătimeau. Nesocotind Sfintele Canoane, caterisitul preot Valentin
    împărţea binecuvântări printre gratii, mai ales acelor perechi de tineri ai
    căror părinţi au refuzat să le dea binecuvântarea părintească,
    acceptându-le căsătorirea. Orice Drept Canonic, de ieri, de azi şi
    dintotdeauna, declară nul orice act religios făcut de un preot caterisit,
    căci este ca şi când ar fi fost oficiat de o personă oarecare, nehirotonită.
    Fără binecuvântarea Lui Dumnezeu pe care tinerii o primesc în Sfânta
    Taină a Cununiei, ei trăiesc în păcatul desfrânării. Tocmai pentru că
    cei contemporani lor n-au socotit acele cupluri de tineri cununaţi,
    Valentin a rămas doar ca VALENTIN, PĂRINTELE
    ÎNDRĂGOSTIŢILOR“. El nu făcea practic decât să-şi dea
    consimţământul la desfrânarea lor. Şi cum în Germania vremurilor lui
    Luther, orice preot care intra în conflict cu papalitatea îşi găsea
    libertatea religioasă în protestantism, asemenea a făcut şi
    „nedreptăţitul“ VALENTIN după eliberarea din închisoare.
    , există deci o care mai neadevărată.
                        Viaţa Sfântului Valentin (catolicul)

                        Prezentăm în continuare viaţa Sfântului Valentin după
    (catolicul), un document primit de la Biserica Catolică din Roma, în
    limba italiană, bibliografia, traducerea în limba română şi spre o
    imagine cât se poate de clară, Viaţa Sfântului Valentin (ortodoxul).
    „Valentino, santo, martire di Terni. E ricordato nei principali
    codici del Martirologio Geronimiano al 14 febb. come sepolto al LXIII
    miglio della via Flaminia, nei presi di Terni. Ivi infati esisteva un
    cimitero cristiano sub diu, e sul sepolcro del martire fu edificata una
    basilica nella quale il papa Zaccaria (741-752) si incontro con
    Liutprando (Lib. Pont. I. pp. 427-428). Chi fose Valentino, e quando
    sia vissuto e impossibile precisare; nella tradizione posteriore, a
    partire almeno dal sec. VI-VII, e presentato come vescovo di Terni, ma
    non consta con certezza di questa sua dignita. Notizie leggendarie si
    leggono in una passio, anteriore al sec. VIII, in cui si nara che invitato
    a Roma per guerire da un’artrosi deformante il figlio di un certo
    Cratone, fu arrestato per ordine del preffeto Placido e poiche si refiuto
    di sacrificare agli idoli, fu decapitato. Il suo corpo fu transferito a
    Terni e sepolto “in suburbano...non longe ab eadem civitate”. La festa
    di Valentino, fu inserita da Beda nel suo Martirologio con un latercolo
    estratto dalla passio, e attraverso i Martirologi di Adone ed Usuardo e
    passata, sempre al 14 febb. nel Martirologio Romano. Alla stessa data
    e ricordato un altro Valentino martire di Roma (v.) ma questo e mai
    esistito, e l’unico martire autentico e quello de Terni. Nel 1605 il corpo
    di Valentino fu transferito nella catedrale di Terni, e le notizie di altre
    translazioni altrove sono da ritenersi prive di fondamento storico“.
    „Valentino, sfânt, martir din Terni. Este amintit în principalele
    codici ale Martirologiului Ieronimian la 14 februarie; are ca mormânt
    locul 63 din aleea Flaminia în locurile din Terni. Acolo de fapt exista un
    cimitir creştin, şi deasupra mormântului martirului a fost construită o
    Biserică în care papa Zaharia (741-752) s-a întâlnit cu Liutprando. 


        CINE  A FOST VALENTIN ŞI CÂND A TRĂIT ESTE IMPOSIBIL SĂ  PRECIZĂM. 


                               Începând cel puţin din secolul VI-VII, este prezentat ca
    episcop de Terni, dar nu se ştie cu certitudine dacă s-a bucurat de această
    demnitate. Informaţiile legendare se leagă de o suferinţă anterioară
    secolului VIII, în care se povesteşte că invitat la Roma pentru a vindeca
    de artroză deformatoare, pe fiul unui filozof ce se numea Cratone, a fost
    arestat din ordinul prefectului Placido şi pentru că a refuzat să slujească
    idolilor, a fost decapitat. Corpul său a fost mutat la Terni şi înmormântat
    în marginea oraşului. Sărbătoarea Sfântul Valentin a fost introdusă de
    Beda în Martyrologiul său cu o parte extrasă din suferinţa lui. În
    Martyrologiile din Adone şi Usuardo a fost trecută sărbătoarea tot la 14
    februarie ca şi în Martyrologiul Roman. La aceeaşi dată este amintit un
    alt Valentin, martir în Roma, dar acesta nu a existat şi deci, unicul martir
    autentic este acela din Terni. În 1605, corpul lui Valentin a fost transferat
    în catedrala din Terni şi informaţiile de alte transferări în alte locuri sunt
    de reţinut ca fără fundamentare istorică“.

                             Viaţa Sfântului Valentin (ortodoxul)

             La 16 februarie, în calendarul creştin ortodox sunt prăznuiţi cei 12
    sfinţi mucenici care s-au învrednicit nu numai de darul proorocesc şi
    apostolesc, dar şi de a intra în ceata celor ce au pătimit pentru Hristos în
    Cezareea Palestinei. Ei au trăit pe vremea împăratului Diocleţian. Unul
    dintre aceştia era Sfântul Valentin, diaconul bisericii Eliei, bărbat cinstit,
    care deşi era bătrân, era ascuţit la minte, căci ştia pe de rost Biblia.
    Sfântul Valentin, după ce a suferit mult de la ighemonul Urban, a fost
    aruncat într-o temniţă unde a stat doi ani. În acea vreme au fost izgoniţi
    din Egipt cinci mărturisitori ai lui Hristos. Aceşti mărturisitori fuseseră
    osândiţi în Cilicia la săparea minelor de aur. Intrând ei pe poarta cetăţii iau
    întrebat străjerii cine sunt şi de unde vin. Iar ei netăinuind adevărul,
    au mărturisit că sunt creştini şi patria lor este Ierusalimul cel de sus.
    Deci i-au prins şi i-au aruncat în temniţă ca pe nişte tâlhari.A doua zi,
    care era 16 februarie, au fost scoşi din temniţă cei cinci tineri şi cu ei şi
    Valentin diaconul. Au fost duşi la judecată înaintea tiranului păgân
    Firmilian.
                Mai întâi i-au înfricoşat cu diferite munci. Apoi întrebându-i de
    patria lor aceştia au răspuns: Ierusalimul cel de sus este patria noastră!
    Păgânul Firmilian nu pricepea ce este Ierusalimul şi în ce parte se află
    pentru că în vremurile acelea sfânta cetate nu se mai numea Ierusalimul
    ci Elia (după numele împăratului Elie Adrian). Timp de 200 de ani
    nimeni nu i-a mai rostit numele Ierusalim, ci Elia, după porunca
    împăratului Adrian, până la venirea credinciosului împărat Constantin şi
    a mamei sale Elena. Păgânul Firmilian, auzind de Ierusalimul cel de sus,
    credea că de fapt creştinii şi-au zidit undeva acea cetate şi voiesc să se
    împotrivească romanilor. Toţi cei cinci tineri au fost tăiaţi cu sabia. Apoi
    Valentin diaconul, nevoind a se supune la împărăteasca poruncă de a se
    lepăda de dreapta credinţă, a fost şi el tăiat cu sabia. Astfel aceşti
    mucenici stau cu proorocii şi cu apostolii înaintea lui Hristos Domnul,
    întru cereasca împărăţie, încoronaţi cu cununile biruinţei. Trupurile
    mucenicilor au fost aruncate afară din cetate şi au zăcut acolo patru zile.
    Văzând păgânii că nu se ating de acele trupuri nici câini, nici păsările,
    nici fiarele, au poruncit să le ia şi să le îngroape. Deci luându-le le-au
    îngropat cu cinste slăvind pe Tatăl şi pe Fiul şi pe Sfântul Duh. Amin.

                                  Dragobetele la români

                   Este foarte clar că Valentine’s day sau mai pe româneşte, Ziua
    îndrăgostiţilor, nu-i o sărbătoare autohtonă, ci una importată. Adevărata
    zi a îndrăgostiţilor la români este DRAGOBETELE, în ziua de 24
    februarie. Însă, unora le-a sunat mai bine sub numele de Sfântul Valentin
    decât neaoşul „DRAGOBETE“ cu aparente rezonanţe slave. Există o
    veche legendă care spune că frumosul Dragobete, fiul babei Dochia, era
    un tânăr voinic care inspira încredere şi dragoste curată. La sate, cu
    ocazia acestei sărbători, tinerii se adunau în cete. Fetele culegeau flori,
    iar băieţii strângeau lemne pentru focurile pe care le aprindeau, şi în jurul
    cărora se aşezau şi glumeau pe seama simpatiilor şi antipatiilor dintre
    cei prezenţi. Când un băiat şi o fată se plăceau, rămâneau prieteni cel
    puţin un an, perioadă în care îşi verificau reciproc sentimentele. Mergeau
    să ceară binecuvântarea ambelor perechi de părinţi, neapărat şi a
    preotului duhovnic la care s-au spovedit şi apoi urma nunta.

                                  Negustorii încearcă să profite...

     Absolut toţi negustorii încearcă să profite de această sărbătoare. În fond,
    iubirea comercială durează doar o zi. O zi în care majoritatea
    afaceriştilor încearcă din răsputeri să dea tunuri“: un buchet de flori -
    40 de euro, o inimă de pluş de un metru - 1.250.000 lei, o lumânărică sub
    formă de inimă ce arde doar o oră - 70.000 de lei. În mod firesc, atâta
    timp cât există cerere, kitsch - urile vor continua să se vândă. De
    Valentine,s Day prosperă mai ales negustorii de tarabă. Asta pentru că
    marile magazine sau lanţurile de hipermarketuri din România nu au drept
    daruri tot felul de subproduse. Vânzătorii ambulanţi au împânzit deja
    străzile cu tarabe încărcate de inimioare de pluş, baloane colorate,
    felicitări în formă de inimioară, lumânărele colorate sau figurine din
    ceramică. Preţurile sunt pentru orice buzunar, începând de la
    psihologicul50.000 (atât costă o inimioară micuţă, pe care scrie: Te
    iubesc) până la sume pentru portofelele ceva mai grase. (Lumea
    credinţei, februarie, 2006).

                                 Interviu cu părintele Savatie Baştovoi
                                                        despre
                                                       „Valentine's Day


    - Părinte, pe timpul studenţiei dumneavoastră, iubirea avea o zi, o
    sărbătoare?
    - Nu.
    - S-a schimbat modul de a sărbători iubirea odată cu
    împrumutarea Valentine's Day?
    - Eu cred că s-a schimbat modul de a înţelege iubirea.
    - Pe la mall-uri, prin cluburi de noapte, tinerii fac spectacol din a
    se căsători pentru o zi... De unde credeţi că vine această dorinţă
    acerbă a cuplurilor de a se expune, de a se căsători în public, chiar
    dacă o fac de formă, în această zi?
    - Cred că face parte din propaganda mondială împotriva
    căsătoriei. Acestea sunt scenete penibile menite să arunce în
    derizoriu ideea de familie şi valorile pe care le presupune. Cei care
    participă la ele trebuie să fie conştienţi că astfel îşi bat joc de părinţii
    care i-au născut.
    - De ce se prind atât de bine de noi aceste sărbători străine, cum e
    şi cea a iubirii?
    - N-ar fi prins dacă nu ar fi fost finanţate puternic. În aceste
    sărbători se investesc bani care ar putea salva de la criză sute de
    guverne din întreaga lume. Şi totuşi cineva preferă să le investească
    anume astfel. De ce? Răspunsul la această întrebare tinerii care sunt
    folosiţi astăzi în această manipulare globală îl vor afla peste zece ani.
    Iar mulţi nu-l vor mai afla deloc, pentru că vor deveni victime
    pentru totdeauna.
    - În secolul XXI, oamenii se iubesc altfel decât pe vremea bunicilor
    noştri? Tehnologiile, ce parte de vină au?
    - Odinioară iubirea era un lucru sfânt. Perechea, celălalt, era
    căutarea şi descoperirea vieţii. Tehnologiile au aruncat în derizoriu
    însăşi emoţia căutării şi a întâlnirii. Tânărul de azi are, prin reţelele
    de socializare, iubirea oferită în formă de marfă. Omul nu trebuie să
    fie o marfă. Acesta e ultimul stadiu al decăderii condiţiei umane.
    - Şi totuşi, se pare că nimeni nu ne poate scoate din gene dorinţa
    de iubire „până la moarte”, familie, stabilitate. Filmele „de Oscar”,
    deşi mai puţine, mai au la bază iubirea tradiţională, cât va mai
    dura?
    - O vor scoate. Pentru mulţi aceste simţăminte nu mai sunt
    acceptabile şi accesibile. Sunt cel puţin câteva filme de Oscar care au
    la bază iubirea „netradiţională”. Acesta este noul trend. Aşteptaţi
    ţiva ani şi veţi vedea că filmele cu cupluri homosexuale vor fi cel
    puţin la fel de multe ca cele despre cuplurile tradiţionale.
    - Vă rog să faceţi un portret a lui Romeo şi Julieta zilelor noastre,
    să-i numim chiar Făt-Frumos şi Ileana Cosânzeana, dacă acceptaţi.
    Cum sunt ei astăzi?
    - Îmi este destul dacă Romeo este bărbat şi Julieta femeie. Dacă
    Romeo nu a făcut transplant de sex şi Julieta nu e travestit,
    de-acuma e bine, având în vedere tendinţele lumii în care trăim.
    - Vă mulţumim.

    BIBLIOGRAFIE: Biblia E.I.B.M., Bucureşti, 1994; Ziarul Naţional, pag.5, 14.02.2003;
    Ziarul Libertatea, 14.02.2003; www.apropo.ro; www.google.com/Valentine’s day; Părintele Arsenie
    Boca, Căsătoria, familia şi copiii născuţi în lanţuri,Editura Pelerinul, Iaşi,2003; Proloage, luna
    februarie, Editura Mitropolia Olteniei; Laurenţiu Dumitru, Hristos şi tinerii, Editura Buna Vestire,
    Galaţi, 2003. Bibliografia: (Agostino Amore in LThK, X, coll. 598-599; id., Saint Valentino di
    Roma o di Terni?, in Antonianum, XLI (1966), PAG., 260-277. Acta SS. Februarii, II,
    Venezia, 1735, pag, 754-762; Quentin, pag. 84, 418, 460, 481; Comm. Martyr. Hieron., pag.
    92-93; Vies des Saints, II, pag. 323-325; Comm. Martyr. Rom., pag. 62; J. Dubois, Le

    Martyrologe d’Usuard (=Subsidia hagiographica, n. 40), Bruxelles 1965, pag., 180. )

    Arhivă blog

    Lista mea de bloguri

    Etichete

    “Hristos a inviat 1 MARTIE 10 MINUNI ALE LUMII...DESPRE CARE NU STIAI 10 sfaturi pentru barbati 100 POVETE ORTODOXE 42 DE SFATURI PENTRU 100 DE ANI ABECEDARUL VIETII DUHOVNICESC ACATIST DE POCĂINŢĂ (folositor pentru pruncii avortaţi ACATISTE ACATISTUL SF. PROOROC DAVID Adormirea Maicii Domnului AICI GASESTI CANTARI DUHOVNICESTI-LITURGICE AICI GASESTI INTREBARI SI RASPUNSURI AICI GASESTI SFATURI PENTRU SPOVEDANIE AICI GASESTI VIETILE SFINTILOR AICI UN PROGRAM ORTODOX-24 ORE ORTODOXE ALFABETUL... CREŞTINULUI ORTODOX APA SFINTITA Articole Apopei Roxana AU NEVOIE DE AJUTOR Biblia - Cartea vieţii Biblia cea adevărată Biciul lui Dumnezeu Binecuvantare Binecuvântarea părintilor asupra copiilor BISERICI BISERICI TIMISOARA BOBOTEAZA Buna Vestire CANONUL ŞI PRAVILA Care sunt şi ce semnificaţie au veşmintele preotilor Cartea cu cele douăsprezece vineri... Casa sufletului CĂRTI Căsătoria creştinelor ortodoxe cu musulmani - Capcană periculoasă Când trebuie să mergem la Sfânta Biserică? Ce se intampla cu oamenii care mor nespovediti ? CELE 10 PORUNCI CELE SAPTE PĂCATE DE MOARTE Cele trei cete diavolesti CICLUL MENSTRUAL ȘI SLUJBELE BISERICEȘTI CITATE DE INTELEPCIUNE CITATE DIN SFANTA EVANGHELIE Completare la cateheza „O mamă creştin ortodoxă“ Completare la cateheza despre Lumânare COMPORTAREA IN BISERICA Copii si Capcanele iadului CREDINŢA CEA ADEVǍRATǍ CREZUL CRUCEA – semnul iubirii Lui Hristos pentru oameni Crucea Sfantului Andrei CUGETARI SI CITATE ORTODOXE Cum inseala diavolul pe om Cum ne imbracam cand mergem la biserica... CUM SA NE RUGAM CUM SE FACE UN POMELNIC Cum se vede Dumnezeu Cum trebuie sa ne închinăm în biserică CUVANT CATRE CRESTINII ORTODOCSI DESPRE SFANTA TRADITIE CUVÂNT CǍTRE CREŞTINII ORTODOCŞI DESPRE P Ă C A T CUVÂNT CĂTRE CREŞTINII ORTODOCŞI DESPRE E G O I S M Cuvânt către creştinii ortodocşi – Spovedania unui monah din Muntele Athos CUVÂNT CĂTRE CREŞTINII ORTODOCŞI DESPRE C U L T U L A D V E N T I S T CUVÂNT CĂTRE CREŞTINII ORTODOCŞI DESPRE CULTUL BAPTIST Cuvânt către creştinii ortodocşi despre Diferenţele dintre ortodocşi şi catolici CUVÂNT CĂTRE CREŞTINII ORTODOCŞI DESPRE POMENILE SI RUGĂ CIUNILE PENTRU CEI ADORMIŢI CUVÂNT CĂTRE CREŞTINII ORTODOCŞI DESPRE S F Â N T A B I S E R I C Ă O R T O D O X Ă CUVÂNT CĂTRE CREŞTINII ORTODOCŞI DESPRE SMIRNĂ ŞI TĂMÂIE Cuvânt către creştinii ortodocşi despre ZICERI şi contra ZICERI Cuvînt către crestinii Ortodocsi De ce avem pagube în gospodărie? De ce credinţa ortodoxă este cea adevărată ? De ce nu avem bănci în biserică ? DESPRE NECAZURI ŞI SUFERINŢĂ DESPRE CREAŢIONISM ŞI EVOLUŢIONISM DESPRE PĂCATUL BETIEI DESPRE V E Ş N I C I E Despre cinstirea sfintelor moaște DESPRE P R O S T I T U Ţ I E Despre prietenie Despre Rugaciunea - Tatal nostru DESPRE A C U P U N C T U R A DESPRE ACTELE CU CIP DESPRE ARTA SI RELIGIE DESPRE ASCULTARE DESPRE ATEISM DESPRE AVORT DESPRE BETIE Despre blândete Despre Blesteme DESPRE BOALA DESPRE BOALĂ SI SUFERINTĂ Despre bunătate DESPRE C R E D I N Ţ Ă DESPRE CAPCANELE PE CARE NI LE INTINDE TELEVIZORUL DESPRE CINSTIREA SFINŢILOR Despre credinta DESPRE CRUCE CANDELE..ICOANE Despre Denii Despre depresie DESPRE DESFRANARE DESPRE DISCOTECĂ Despre droguri Despre Duhul Sfant DESPRE EGOISM DESPRE EUTANASIE Despre Evolutionism Despre farmece si vrăji DESPRE FĂTĂRNICIE DESPRE FEMEIA CRESTINA DESPRE FERICIRE Despre frică Despre fumat DESPRE GANDURI SI INFRUNTAREA LOR Despre Halloween Despre horoscop . DESPRE INCINERARE DESPRE INGERUL PAZITOR DESPRE INVIDIE SI URA Despre Ispită DESPRE IUBIRE Despre iubirea de aproapele DESPRE JUDECATILE LUI DUMNEZEU DESPRE LACRIMI DESPRE LUMANARI DESPRE MAICA DOMNULUI Despre mama creştin-ortodoxă DESPRE MANDRIE DESPRE MANIE DESPRE MANTUIRE Despre masturbare DESPRE METANII DESPRE MINCIUNA DESPRE MOARTE DESPRE NĂDEJDE Despre O.Z.N.-uri DESPRE OMUL FRUMOS..DAN PURIC Despre Ortodoxie DESPRE P O C Ă I N Ţ Ă DESPRE PACAT DESPRE PARASTASE DESPRE PATIMILE OMULUI Despre păcat DESPRE PLANSURI DESPRE POCAINTA Despre pocăinţă DESPRE POCĂINŢĂ ŞI SPOVEDANIE DESPRE POMELNIC ŞI ACATIST DESPRE POST DESPRE PREOTUL DUHOVNIC Despre Psaltire Despre puterea Sfintei Cruci Despre Răbdare Despre rugăciune DESPRE SARINDARE DESPRE SECTARI DESPRE SFANTA ANAFORĂ DESPRE SFANTA LITURGHIE DESPRE SFANTA TREIME Despre Sfânta Împărtășanie Despre sfintele Pasti DESPRE SFINTENIE SI FARMECE DESPRE SFINTI DESPRE SLAVA DESARTA Despre smerenie DESPRE SUFLET DESPRE TAINA MIRUNGERII DESPRE TALISMAN DESPRE TAMAIE DESPRE VALENTINE’S DAY Despre Vâsc DESPRE VEDENII SI DIAVOLI Despre Vesnicie Despre Virtute Despre vise DESPRE VRAJI DESPRE YOGA ŞI REÎNCARNARE DIN INVATATURILE PARINTELUI IACOB IONESCU Din sfaturile Maicii Siluana Vlad DIN SFATURILE PARINTELUI IOAN DIVERSE Dovada de la IERUSALIM pe care CRESTINISMUL o astepta de 2000 de ani! DRUMUL SUFLETULUI DUPA MOARTE DUCEŢI-VĂ ŞI VĂ ARĂTAŢI PREOŢILOR (Luca 17: 14) Duminica dinaintea inaltarii sfintei cruci Duminica Samaricencei Duminica Sfintei Cruci Dumnezeu nu ne vindecă întotdeauna trupul? DUMNEZEU ŞI OMUL FALSII STAPANI FAMILIA FEMEIA CANANEIANCA FERICIRILE FLORIILE FLORILE LA ICOANE GANDURI PENTRU ZILELE CE VIN Grija fata de suflet(Sfantul Ioan Gura de Aur) HRANA PENTRU SUFLET HRISTOS VINE ATUNCI CAND îI SEMENI! ICOANE FACATOARE DE MINUNI Ieromonahul Savatie Baştovoi Inaltarea Domnului Inăltarea Domnului INĂLTAREA SFINTEI CRUCI INCINERARE SAU INHUMARE Intampinarea Domnului INTERVIURI INTERZIS...FEMEILOR ! Intrarea în Biserică a Maicii Domnului INVATATURI CRESTINE INVATATURI CRESTINE SPUSE DE SFINTII PARINTI INVĂTĂTURĂ DE CREDINTA CRESTIN ORTODOXĂ Ioan Monahul ISTORIOARE DUHOVNICESTI iu Iubim câinele şi uităm pe Dumnezeu??? Izvorul Tămăduirii ÎN FIECARE DUMINICĂ SĂ MERGEM LA SFÂNTA BISERICĂ Înălţarea Domnului Îndemnurile Maicii Pelagheia din Reazan Întrebări şi răspunsuri din credinţa creştin ortodoxă şi din Noul Testament ÎNVĂTĂTURI CORECTE ŞI ÎNVĂŢĂTURI GREŞITE DESPRE SĂRBĂTORI ÎNVĂŢĂTURA DESPRE DUMNEZEU Învăţătură despre icoana Sfintei Treimi Învăţături patristice La ce foloseşte rugăciunea neîncetată? LITURGHIA CATEHUMENILOR Maica Gavrilia Papaiannis MANASTIRI Maxime si cugetari crestine Mândria spirituală MESAJE DIN APOCALIPSA Miercurea Patimilor MILĂ SI MILOSTENIE MILOSTENIE MINUNEA DE LA SFANTUL MORMANT Minunea Taborică MINUNI MINUNI CU IISUS HRISTOS MINUNI DIN ZILELE NOASTRE MIR DE NARD AUTENTIC IN ROMANIA Motive şi simboluri: Ciocanul MUZICA ORTODOXA Nașterea Domnului (Crăciunul) NEINTELEGERILE VIETII...DRUMUL SPRE SINUCIDERE O ISTORIOARA CU O VEDENIE FALSA OAMENI CU CARE NE MANDRIM OBICEIURI DE SFINTELE PASTE ORTODOX PACAT SAU NU? PARACLISUL MAICII DOMNULUI PARASTASELE SI FOLOSUL LOR PARINTELE ARHIMANDRIT JUSTIN PARVU PARINTELE IOSIF TRIPA PARINTELE IUSTIN PARVU Parintele Proclu PAROHIA VIILE TIMISOARA PĂRINTELE ARSENIE PAPACIOC ŞI PROCLU NICĂU DESPRE JUDECAREA PREOŢILOR Părintele Calistrat păzitorul vieţii Pedeapsa Pelerinaj Dobrogea 2018 Pelerinaj Israel 2017 Pentru cei ce nu pot avea copii Pentru scaparea de demoni Pestera Sfantului Grigorie Decapolitul Peştera celor veşnic osândiţi PILDA PILDE PILDE CRESTINE Pilde pentru suflet POEZII Poezii - preot Ioan POEZII CU CAMELIA CRISTEA Poezii cu Eliana Popa Poezii cu Maria Pintecan POEZII CU MOS CRACIUN Poezii cu Preot Ion Predescu Poezii Daniela Poezii de Maria Luca Poezii de Ciabrun Marusia Poezii de COSTEL URSU Poezii de Daniela Florentina Luncan Poezii de Horatiu Stoica Poezii de Mihaela Stoica - Cucoanes Poezii de Preot Sorin Croitoru Poezii de Sf. Ioan Iacob Hozevitul Poezii Horatiu Stoica Poezii pentru Dumnezeu POGORAREA SFANTULUI DUH Poiezii de Traian Dorz POIEZIOARE POMENI SI SARINDARE Pomenirea celor 40 000 de mucenici POMENIREA MORTILOR Povara Crucii POVESTIRI DIN PATERIC POVESTITE DE SFINTI PREOT GEORGE ISTODOR Preot Ilarion Argatu PREOT IOAN PREOTUL DUHOVNIC PREVIZIUNI ALE SFINTILOR PROFETII Prohodul Adormirii Maicii Domnului PROOROCUL MOISE PSALMI. PSIHOLOGIE CRESTINA PUTEREA SFINTEI CRUCI PUTEREA CUVANTULUI PUTEREA RUGACIUNII Răspuns înţelept RUGA LA CEAS DE SEARA : Rugaciune pentru dobandirea de prunci Rugaciune pentru izbavire de boala Rugaciune pentru pogorarea Sfantului Duh RUGACIUNEA DE MULTUMIRE RUGACIUNEA LUMANARILOR APRINSE. Rugaciunea Parintelui Arsenie Boca RUGACIUNI RUGACIUNI LA INTRAREA IN BISERICA Rugăciune Rugăciune pentru bolnavi Rugăciune pentru toti binefăcători si miluitori mei Rugăciunea de dimineaţă Sfântului Grigorie Palama Rugăciunea către Sfântul înger Rugăciunea minții RUGĂCIUNEA PREASFINŢITULUI EREMEI CĂTRE SFÂNTUL MARE MUCENIC PANTELIMON Rugăciuni către domnul nostru Iisus Hristos Rusaliile SAITURI IMPORTANTE Sãptãmâna Patimilor SARBATORI SATANISMUL ÎN MUZICA ROCK Să nu-i mai judecăm pe preoţi!!! Să-i mulţumim lui Dumnezeu pentru toate Săptămâna Patimilor Schimbarea la Față a Domnului nostru Iisus Hristos (6 august) Sclavia modernă SCURTE REGULI PENTRU O VIAŢĂ CUCERNICĂ LA UN CREŞTIN ORTODOX Secta Desancăi Nicolai din Arad SF DIMITRIE sfa Sfantii Petru si Pavel Sfantul Antim Ivireanu Sfantul Antonie Cel Mare SFANTUL MASLU Sfantul Nicolae Sfantul Spiridon Sfantul Teodor Sfantul Valentin SFANTUL VASILE CEL MARE Sfaturi de la Preot Ioan Clopotel SFATURI CATRE CRESTINII ORTODOCSI SFATURI DE LA PARINTELE IOAN Sfaturi de la Preot Ioan SFATURI DESPRE IERTARE SFATURI DUHOVNICESTI Sfaturi duhovniceşti SFATURI ORTODOXE SFATURI PENTRU PARINTI SFATURILE LUI VALERIU POPA Sfântul Gheorghe Sfântul Nectarie Sfinte sărbători Sfintele Paste. SFINTELE TAINE SFINTI Sfintirea uleiului SFINŢII PATRUZECI DE MUCENICI DIN SEVASTIA. SPUSE DE PARINTELE STANILOAIE SPUSE DE SFINTII PARINTI Statornicia în credinţă STATUS DESPRE VIATA Sufletul copilului : sincer şi curat....! SUPERSTITII TAINA NUNTII Taina Sfântului Botez TAINA SFINTEI SPOVEDANII TRADITII TROITA comoară a culturii arhaice româneşti Un preot la "Filmul blestemat" 20 mai 2006 Urare de Anul Nou URCUŞUL DUHOVNICESC .Arhimandritul Teofil Paraian Versuri de Horațiu Stoica VESTIMENTAȚIA FEMEII ÎN BISERICĂ VIATA DUPA MOARTE VINDECARI HARICE BOALA SI MOARTEA Zamislirea Sfantului Ioan Botezatorul ZĂMISLIREA MAICII DOMNULUI DE CĂTRE SFÂNTA ANA

    Translate

    BIBLIA ORTODOXĂ

    PENTRU VIZITATORI


    PENTRU CEI CARE AU AJUNS AICI
    LE SPUN,, BINE ATI VENIT"

    PENTRU CEI CARE AU CITIT
    ,,SA VA FIE DE FOLOS"

    PENTRU CEI CARE COMENTEAZA..
    ,,SA FIE ELIBERATI"

    PENTRU CEI CARE PLEACA..
    ,,SA FITI BINECUVANTATI"


    Cel ce crede, se teme; cel ce se teme, se smereste; cel ce se smereste, se îmblânzeste; cel blând, pazeste poruncile; cel ce pazeste poruncile se lumineaza; cel luminat se împartaseste de tainele Cuvântului dumnezeiesc. (Sfântul Maxim Marturisitorul)

    Postare prezentată

    DACĂ DORITI SĂ CONTACTATI ADMINISTRATORUL BLOGULUI

    BINECUVANTAREA DOMNULUI SA FIE PESTE NOI TOTI...SI RUGACIUNILE TUTUROR SFINTILOR SA NE AJUTE... DESPRE MINE balulescu_iliana@yahoo....

    Powered By Blogger

    Blog de Colaje Ortodoxe

    Blog de icoane Ortodoxe...

    Sf. Pasti 2024 - 5 Mai

    Sf. Pasti 2024 - 5 Mai

    Biserica - Casa lui Dumnezeu

    BLOG CRESTIN ORTODOX

    Blog Maica Domnului

    MAICA SILUANA VA RASPUNDE

    Ce trebuie sa stie un crestin

    Blog Crestin Ortodox

    Blog Crestin Ortodox
    clik pe poză

    PSALMII

    Lectură potrivită in vreme de post: psalmii

    Powered By Blogger

    Totalul afișărilor de pagină